Dne 12. 6. 2015 se uskutečnila soutěž Hello Games, která se konala na Základní škole Hello. Soutěže se zúčastnilo osm základních škol. Soutěžilo se v pěti disciplínách – hra na hudební nástroj, malý zdravotník, zábavná matematika, spelling race a společné skládání z lega. Na flétnu zahrála Michaela Veselková z 1. třídy, jako zdravotníci se představili Benjamín Brož a Sebastián Kotlár z 3. třídy, matematický úkol řešily Eva Maria Uruba a Lenka Kojdjaková ze 4. třídy a hláskování anglických slov se ujala Veronika Aniolová z 5. třídy, která vybojovala 2. místo. Ve společné disciplíně byly děti jednoznačně nejlepší, nakonec naše škola skončila na 6. místě.
Dne 3. 6. 2015 se zúčastnili žáci V. ročníku velkého finále dlouhodobé soutěže Hledej pramen vody, kterou pořádala společnost OVAK pro děti ostravských základních škol. Tato praktická část soutěže probíhala na Slezskoostravském hradě za velmi krásného počasí. Kromě samotné soutěže, ve které jednotlivé třídy zastupovala pětičlenná družstva, probíhaly zajímavé doprovodné akce – vystoupení klaunů, soutěže, zahrála nám Janáčkova filharmonie, své aktivity nám předvedla i policie a hasiči.
V soutěži jsme nevyhráli, ale přesto jsme si užili velmi krásný den.
Tento týden proběhla na naší škole akce s názvem "Ochutnávkový koš“ v rámci projektu Ovoce a zelenina do škol. Žáci v průběhu celého roku dostávali jednou měsíčně ovoce nebo zeleninu na svačinu.Tentokrát to byl velký koš rozmanitých druhů ovoce a zeleniny.Akce se zúčastnily všechny třídy 1. stupně. Děti byly mile překvapeny touto zajímavou akcí. V koši se nacházelo i tropické ovoce, které ještě vůbec neznaly nebo jen viděly v obchodech. Měly tak šanci poznat, jak se jmenuje, jak voní, a jak vlastně chutná.Ve třídách si připravily pod dozorem učitelek různé ovocné a
zeleninové saláty. Před ochutnávkou si vše zdokumentovaly, některé i namalovaly v hodinách VV nebo vymodelovaly. Už ví, že je mnohem zdravější a plná vitamínů svačinka z ovoce a zeleniny, nežli sladkosti, které si tak rády kupují. Mrkněte, jak celá tato akce ve třídách probíhala.
V pondělí 1. června 2015 se konalo v klubu Atlantik ocenění dětských, žákovských a pedagogických osobností městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz. Naše škola obdržela dvě ocenění. Za pedagogickou činnost byla oceněna naše paní učitelka Mgr. Kateřina Sněhotová, která je výraznou pedagogickou osobností školy. V kategorii žákovských osobností byla oceněna Kristýna Klečková z 9. třídy, s jejímž pěveckým vystoupením je neodmyslitelně spojena každá kulturní akce školy. Ocenění pedagogům i žákům předala starostka obvodu paní ing. Bernfeldová, místostarostové obvodu paní Bc. Feiková,pan ing. Macháček a členka rady paní Pašková DiS. O kulturní vystoupení se postarala naše divadelní skupina školní družiny pod vedením paní vychovatelky Křížkové, která uvedla pohádku O červené Karkulce. Oceněným blahopřejeme a divadélku děkujeme za reprezentaci školy.
V měsíci květnu se druháci činili – učili se, plnili domácí úkoly a ve škole prožili spoustu zajímavých věcí. Povídali si o životě včel, do rukou se jim dostali rámečky s včelími plástvemi, posvačili jednohubky s medovým máslem. Včelky si vyrobili ze starých cédéček. O včelce a motýlkovi si zazpívali písničku. V pracovních činnostech si z barevných dřívek sestavili rozkvetlou louku s motýlky. Do květináčků zasadili semínka slunečnice, fazole, pšenice, palmy a stále sledují, jak vše roste. Na počítačích plnili úkoly z českého jazyka a matematiky. V době mistrovství světa v hokeji fandili našim hráčům, v hokejových přilbách počítali příklady s násobením i dělením. Helmy vyměnili za královskou korunu a zahráli si na matematického krále. Žáci druhé třídy v květnu opravdu nezaháleli a byli pilní jako včelky.
Dne 26.5.2015 proběhly každoroční plánované závěrečné obhajoby prací žáků z devátých ročníků. Témata letošních prací si žáci mohli vybrat z předmětů, kde si chtěli například vylepšit známku, nebo měli k těmto tématům blízko. Vznikly tak práce, které se například týkaly polymerů, internetu v životě člověka, malířství, fotbalu, koňských plemen, rybníků, Kanady, konfliktů v současném světě, Napoleona Bonaparte, Josefa Čapka a dalších. Na začátku panovala všeobecná nervozita, poslední úpravy prezentací a učení textů. S postupem času se nálada lepšila a o přestávkách zavládlo všeobecné uvolnění. Téměř všichni v obhajobách velmi dobře obstáli, a tak na závěr už jen zbývalo rozdat osvědčení o absolvování. Velmi ráda bych také touto cestou poděkovala žákům i rodičům za důkladnou přípravu občerstvení pro všechny zúčastněné v tomto náročném dni.
Naše škola dlouhodobě spolupracuje s centrem primární prevence RENARKON. Jednotlivé třídy absolvují dlouhodobý preventivní program „ Buď OK“ pod vedením zkušených lektorů.Základní cílem "DPP Buď OK" je podpora zdravého životního stylu cílové skupiny, dále snižování atraktivity drog u dětí a mladých lidí, příp. oddálení jejich prvního kontaktu s drogou, pozitivní ovlivňování klimatu třídy a pomoc při formování vhodných postojů. DPP „Buď OK“ je komplexní systém preventivních bloků, vycházející z potřeby efektivní primární prevence, proto není jednostranně zaměřený, ale snaží se postihnout problematiku rizikového chování v celé šíři jejího spektra. Bloky jsou vedeny formou prožitkových programů, interakčních besed, diskuzí a her a pracuje se v nich vždy maximálně s jednou třídou.Pro první stupeň probíhají prožitkové program během jednoho školního roku program ve třech systematicky ucelených blocích. Pro druhý stupeň jsou to pak programy zabývající se v dnešní době tak důležitou komunikací a vztahy v kolektivu, problematikou šikany a kyberšikany, drog, zdravého životního stylu, pro vyšší ročníky (8. – 9. třídy) pak je aktuální téma netolismus, sexualita (věrnost, láska, partnerství, tolerance ve vztahu, problematika HIV/AIDS), poruchy příjmu potravy.
Díky skvělému programu, který pro žáky i veřejnost připravuje Svět techniky v Dolní oblasti Vítkovic, mohli žáci druhé třídy usednout za volant škodovky, autobusu, chopit se řídítek motorky…V učebnách areálu si žáci popovídali o druzích dopravních prostředků, sami některé nakreslili. Nejvíce si užili návštěvy prostor U 6, kde si mohli spoustu věcí osahat, podívat se na ně, sednout si do nich. Cestovali tak po silnicích, po vodě i pod vodou, po kolejích, proletěli se ve výšinách i vesmírem. Celé dopoledne si užili a určitě se něčemu i naučili.
21. květen 2015 byl pro naši školu výjimečným dnem. Sešly se tu odpoledne děti z 10 ostravských škol, aby porovnaly své vědomosti v soutěži Anglický desetiboj. Projekt Anglický desetiboj je určen pro žáky třetích tříd všech základních škol v Ostravě. Tato soutěž má na naší škole dlouholetou tradici. V tomto školním roce je to již 17. ročník. Všichni soutěžící prokázali výborné znalosti z anglického jazyka. Bylo vidět, že je tento předmět baví a mají o něj zájem. Pohoda a nadšení vládlo po celou dobu soutěže. Pro všechny to bylo opravdu příjemně strávené odpoledne.
Anglický desetiboj je vědomostní soutěž pro žáky 3. tříd. Tříčlenná družstva plní 10 úkolů, které jsou podány přitažlivou formou – pomocí křížovek, rébusů, doplňovaček apod. Jednotlivé úkoly jsou ohodnoceny body. Nejvyšší počet bodů byl 146. Družstvo, které bylo na 1. místě, získalo 137 bodů.
Vyhodnocení soutěže
1. místo ZŠ Ostrava, Zelená 42
2. místo ZŠ Šenov, Radniční náměstí 1040
3. místo ZŠ Ostrava – Hrabůvka, Provaznická 64
Soutěž se uskutečnila za podpory Městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz.
Velké dětské klání „Hledej pramen vody“ je projektem společnosti Ostravské vodárny a kanalizace a.s. Cílem projektu jezábavnou formou přiblížit nejmladší generaci vodu jako cenný dar přírody, kterého si musíme všichni vážit. Úspěšné kolektivy, mezi které patří i naše V. třída, je pozvána na finálovou část projektu, která proběhne 3.6.2015 na utajovaném místě v Ostravě. S našimi páťáky jsme školní kolo završili hodinou, která byla zcela naplněna realizací pokusů, kde má voda hlavní slovo. Zkoušeli jsme povrchové napětí vody, které na hladině udrží i desetník, a následné zničení tohoto napětí saponátem. Probrali jsme důsledky tohoto jevu v přírodě. Vyzkoušeli jsme, jak hluboce klesne tužka ve sladké vodě a jak ve slané. Tipovali jsme a následně dokazovali, které věci plavou na hladině a které klesnou ke dnu. Naučili jsme tančit rozinky v minerální vodě s bublinkami (a vysvětlili si tak, proč perlivá voda není zdravá). Na závěr jsme se naučili kouzlo s převrácenou sklenicí plné vody.Pokusy měly u všech velký úspěch a již se všichni těšíme na finále.
Prosíme, držte nám palce.