V pondělí 28. 6. 2021 se žáci 6. a 7. třídy vydali objevit „neznámé území“, které se nachází téměř v srdci Ostravy. Jedná se o haldu Hrabůvku (dříve Stará halda), která se rozkládá na ploše 97 hektarů a je nejrozsáhlejší haldou v našem kraji. Odval sloužil Vítkovickým železárnám pro ukládání odpadů z hutní výroby, především strusky. V současné době probíhá její rekultivace, plocha je zatravněná, někde jsou vysázeny stromy a uprostřed je umělé jezero. Do budoucna plánuje město Ostrava vybudovat právě zde „vodíkové město“.
Naši nejmenší vyrazili ve středu 23. června 2021 do knihovny na Daliborově ulici v Mariánských Horách. Během celého školního roku se letos i za ztížených podmínek učili prvňáčci nejen číst, ale také psát, počítat, všímat si věcí kolem sebe, učili se být dobrými, šikovnými školáky. V knihovně je čekalo povídání si o knížkách, které jim připravily paní knihovnice Růženka a Terezka. Děti ukázaly, že ví, co vše krásné jim knížky mohou poskytnout a že si dobře pamatují, jak se mají o knihy správně starat, jak s nimi zacházet. Celým programem byl dětem skvělým společníkem mim, který dětem přinesl spoustu legrace a který prvňáčky po složení slibu pasoval na čtenáře. Malí čtenáři odcházeli domů s krásnými zážitky, knížečkou básniček a možností přihlásit se do knihovny na první rok zdarma. Přejme našim prvňáčkům, ať se knihy stanou jejich dobrými kamarády i v dalších letech.
Ve dnech 24.6. a 25. 6. 2021 si žáci VI. a VII. ročníku užili projektový den s odborníkem z praxe v rámci projektu Šablony II OP VVV. Projektový den byl věnován fotbalu. K akci byl přizván rozhodčí FAČRu – Martin Dvořák.
První dvě vyučovací hodiny strávili žáci ve třídě, kde se seznámili se základními informacemi a pravidly o fotbale a o práci rozhodčího. Prohlédli si pomůcky rozhodčích, vyzkoušeli si signalizaci pomocí praporků. Druhá část projektu byla realizována na fotbalovém hřišti Hlubina, kde si žáci vyzkoušeli základní fotbalovou rozcvičku a následně si zahráli fotbalový zápas.
Tímto projektem jsme u dětí chtěli podpořit zájem o sport. Hlavně o aktivní sportování, které bylo v posledním roce velmi omezováno z důvodů pandemie.
V týdnu od 17. do 21. května 2021 se ve škole vyučuje 1., 2., 3., 4., 5., 8. a 9. třída. Ostatní třídy jsou vzdělávány distančně (6. a 7. tř.).
Žáci vzdělávaní ve škole jsou povinni se zúčastnit testování antigenními testy, testování všech přítomných žáků proběhne v pondělí, ve čtvrtek budou testováni pouze žáci 8. a 9. třídy. Žáci přicházejí do školy se zdravotnickou rouškou od 7. 40 do 7.55, vydezinfikují si ruce, přezují se a jdou do své třídy.
V týdnu od 10. do 14. května 2021 se ve škole vyučuje 1., 2., 6. a 7. třída. Ostatní třídy jsou vzdělávány distančně.
Žáci vzdělávaní ve škole jsou povinni se zúčastnit testování antigenními testy, testování všech přítomných žáků proběhne v pondělí, ve čtvrtek budou testováni pouze žáci 6. a 7. třídy. Přítomnost rodičů u testování je možná u žáků 1. a 2. třídy. Žáci přicházejí do školy od 7. 40 do 7.55, vydezinfikují si ruce, přezují se a jdou do své třídy. V první vyučovací hodině proběhne testování.
V období od 12. dubna 2021 do odvolání je organizována výuka takto:
V letošním roce jsme se s druháčky rozhodli, že obdarujeme dědečky a babičky v domově. I když toto období nebylo pro nikoho z nás jednoduché, tak přesto je důležité dělat radost druhým. Právě tito lidé byli nejvíce ochuzeni o kontakt s rodinou a museli si mnohdy vystačit pouze s telefonováním, či videohovory.
Proto jsme se s dětmi rozhodli udělat srdíčka pro lepší den, která budou viset tam, kde se nejčastěji senioři potkávají a budou mít „návod“, jak udělat radost sobě či někomu jinému. Věříme, že tato doba brzo skončí a všichni se budeme radovat zase z maličkostí, jako jsou třeba návštěvy blízkých anebo právě z takových, které děti napsaly do srdíček.
Projektový den v druhé třídě Na den ilustrátorem.
Tak se jmenoval projektový den, který jsme společně s ilustrátorkou Alenou Procházkovou prožili. Všichni žáci druhé třídy si během dne vyzkoušeli vnímat texty básní, písní a krátkých příběhů, práci s elektronickou tužkou, ilustrátorským tabletem a dokonce vytvořili své vlastní autorské ilustrace. Z ilustrací vznikly originální knihy, které si děti samy svázaly a odnesly domů. Díky videím a fotografiím jsme se mohli podívat, jak vypadá zákulisí České televize a co vše obnáší příprava zpráv z regionů. Na závěr společně stráveného dne jsme se vyfotili.
V měsíci prosinci a lednu jsme realizovali pod vedením zkušeného lektora/odborníka z praxe projektové dny pro děti ze školní družiny.
První projektový den „Vánoční tvoření“ byl zaměřen na práci s papírem. Cílem akce bylo využití starého papíru, výroba vánoční ozdoby, Získání informací o ekologii a recyklaci. Lektorka dětem předvedla ukázku svých výrobků z ruliček papíru (papírový pedig), vysvětlila, co vše musí udělat, než samotný výrobek vznikne, a děti si samy vyzkoušely ruličku vyrobit. Každý žák dostal pro výrobu své ozdoby srdíčko z drátku, které musel omotávat ruličkami, jež na sebe bylo nutné napojit. Děti pracovaly s nadšením, některé potřebovaly pomoci, povzbudit. Hotové srdíčko se na závěr muselo slepit a dozdobit mašlí. Srdíčky jsme ozdobili náš stromeček.