V rámci oslav Dne Země proběhl ve středu 20.4. na naší škole projektový den. Žáci VIII. třídy celé dopoledne pracovali na projektu s názvem ,,Nabiti energií“ (jak příhodný název pro naši VIII. třídu!). Během různých aktivit si ujasnili, že energie je základem života, potřebují ji všechny živé organismy i předměty. Využili znalostí z fyziky a zopakovali si různé formy energie i fyzikální jednotky výkonu, napětí, elektrického proudu a práce. Uvědomili si, že elektrická energie je pro praktické využití nejdůležitější. Ujasnili si, kde se mohou setkat s jednotkami energie v praktickém životě (napětí v síti, příkon a výkon elektrospotřebičů, výživová hodnota potravin, kapacita akumulátorů). Žáci zkoumali zdroje energie, jejich zásoby i spotřebu.
Vyspali jsme se do krásného slunného dne. Ten den byl Dnem Země. Nás čekal dopolední program, který byl zaměřen na recyklaci odpadu, konkrétně recyklaci elektrospotřebičů. Naše druhá třída se připravovala na tuto akci už celý minulý týden. Děti pilně sbíraly papírové obaly různých velikostí. Dále si měly přinést velkou Pet láhev a letáky s nabídkou elektrospotřebičů. Úkoly splnily na výbornou.
Dne 20. 4. proběhl v VI. třídě naší školy projektový den nazvaný Den Země. Pro naši, šestou třídu, byl pojat jako výukový se zaměřením na recyklaci odpadu, hlavně na elektrodpad.
První hodinu jsme se zaměřili na ekologickou otázku domácnosti. Žáci si udělali test, jak jsou na tom jejich domácnosti s eko přístupem k životnímu prostředí. Jednalo se zejména o šetření energií, likvidaci domácího dopadu.
Projekt žáků VII. ročníku ke Dni Země byl zaměřen na hlubší seznámení s problémy při výrobě mobilních telefonů a důležitosti jejich recyklace.
Hned první hodinu se seznámili s informacemi, které drahé a vzácné prvky jsou v telefonu použity. Jedná se o zlato a kobalt. Pomocí internetových vyhledávačů zjišťovali základní vlastnosti těchto prvků.
Celoškolního projektu DEN ZEMĚ se zúčastnily i děti 3. třídy naší školy. Úkolem bylo představit žákům živočichy obývající lidská sídla, seznámit je s tím, jak městské prostředí ovlivňuje chování zvířat a vést je k vnímavému přístupu k našim zvířecím podnájemníkům. V první hodině se žáci seznámili s životem živočichů v jejich přirozeném prostředí a změnou jejich " adresy " do prostředí městského. Jak se musí přizpůsobit, kde se mohou uchýlit v náhradním biotopu.
V našem projektu jsme se společně zamýšleli nad správným a špatným chováním vůči přírodě, dozvěděli jsme se, co všechno se smí či nesmí, dokázali jsme rozlišit padoucha a hrdinu a nakonec jsme si zahráli hru na detektivy a zloděje. Teď už víme, že lidé, ale i zvířata, mají svá práva, že přírodě škodí kouř z komínů a výfuků aut, chemikálie ve vodě či kácení lesů. Měli bychom si uvědomit, že žijeme na Zemi, kterou vlastně sami ničíme. Pokrok nelze zastavit, ale proč bychom se nemohli k přírodě chovat tak, abychom našich činů nelitovali a žilo se nám tady krásně…
Ve středu 20. 4. 2011 jsme slavili Den Země. Téma projektu znělo Austrálie. Nejdříve jsme si prohlédli glóbus a vysvětlili si, co která barva znamená. Potom jsme si ukázali, kde žijeme my a kde lidé v Austrálii. Následovaly hádanky ve formě skrytých obrázků, na kterých děti poznaly zvířata známá i neznámá.
V rámci dopolední akce ke Dni Země se žáci páté třídy seznámili s historií mobilních telefonů, jejich používáním a s jejich následnou likvidací a recyklací. Uvědomili si také, jaké nebezpečí se skrývá při nesprávné likvidaci nepotřebných přístrojů. Prostřednictvím internetu se něco dověděli také o historii komunikace - co to komunikace je, jak fungovala dřív a jak funguje nyní.
Na letošní Den země si učitelé pro své žáky připravili projektová vyučování z dílny EVVOLUCE, jelikož jsme partnerskou školou tohoto projektu, který se zabývá posilováním environmentální výchovy na základních školách. Na naši devátou třídu připadl projekt s názvem POZOR JED!
Tak je to tady, 1. duben a Noc s Andersenem (konečně se děti dočkaly). Tohle si mnoho dětí mohlo říci. Na ZŠ Gajdošova vypukl tento den ve večerních hodinách čilý ruch. Jiné dny je škola po 18. hodině tichá a prázdná, ale tentokrát to tady žilo. Natěšené děti se spacáky a karimatkami v doprovodu svých rodičů si to mířily do svých tříd.