V úterý 9. 2. 2016 v 13.00 hodin se uskuteční na naší škole školní kolo v recitační soutěži.
Žáci budou soutěžit ve čtyřech kategoriích, nižší a vyšší stupeň. Každý žák si mohl vybrat
báseň dle vlastního výběru. Všem soutěžícím držíme palce a přejeme postup do dalšího kola.
Všechny čeká sladká odměna a diplom za recitaci. Nebude chybět ani malé občerstvení
a dobrá nálada. Recitace proběhne v hudebně.
„Živá knihovna povolání“ 20.1.2016. DOV, VELKÝ SVĚT TECHNIKY. Akce pro žáky IX. tříd základních škol. V areálu Velkého světa techniky měli žáci připraveny prezentace středních škol a praktické ukázky různých druhů povolání, např. policista, hutník operátor, strojvedoucí, obráběč kovů, chemický laborant, svářeč, programátor, projektant a jiné. Žáci si nejen mohli projít tyto jedinečné prostory a stálou expozici, ale také se zastavit u jednotlivých povolání.
„ŘEMESLO MÁ ZLATÉ DNO“ 20. 1. 2016, K-TRIO Ostrava Hrabůvka. Soutěž v praktických dovednostech pro žáky základních škol IX. tříd, ve spolupráci s učilišti a středními školami. Žáci IX. třídy, soutěžili na 18 stanovištích. Byli rozděleni do dvou družstev a na jednotlivých místech si vyzkoušeli např. sestavit elektrický obvod, zabít kovářské hřebíky do podkovy, zaparkovat model traktoru na DO, orýsovat a vystřihnout výrobek z plechu, uvázat květinovou dekoraci, míchat nápoje, upéct palačinku, test ze zdravovědy atd.. Dámy se nechaly na závěr učesat, nalíčit a profesionálně vyfotit. Chválím všechny žáky, kteří reprezentovali naší školu a to úspěšně. 4. místo bylo velkým úspěchem a zároveň odměnou.
V pondělí 7. 12. 2015 na naší škole naděloval Mikuláš. Již tradičně jsme se my, deváťáci, převlékli za nebeské i bytosti a společně jsme procházeli všechny třídy, učebny, kabinety i ředitelnu jsme navštívili. Důstojný Mikuláš, krásní andělé a hluční, ale spravedliví čerti působili velmi přesvědčivě a rozdávali všem po zásluze. Všechny děti na prvním stupni dostaly balíček sladkostí, ti velcí na druhém stupni čokoládovou figurku. A jak to dopadlo se zlobivými dětmi? Čerti je pomalovali černým uhlíkem a chtěli si je odnést do pekla. Některé děti křičely, pištěly a schovávaly se… nakonec se všichni vykoupili nějakou básničkou nebo písničkou, a tak všechno dobře dopadlo. A naše třída si celou nadílku náramně užívala.
Dne 25. 11. 2015 pořádala Rodičovská iniciativa při ZŠ Gajdošova tradičně “netradiční" lampiónový průvod. Tradičně si děti přinesly lampióny, ale tentokrát dostaly úkol - a to najít schovaný poklad. Aby ho děti vůbec našly, nestačilo jen svítit a hledat – to by bylo velmi jednoduché. Děti musely cestou splnit spoustu úkolů. Také rodiče s plněním pomáhali, přeci jen, poklad chtěli najít i dospělí... Ale! Děti ovšem, jak jinak, statečně a úspěšně všechny úkoly splnily. Taky proto pak poklad objevily. Kde? To můžete jen hádat… a pokud byste ho chtěli najít, stačí příště přijít také Poklad to byl vskutku úžasný. Pro každého něco - nějaká maličkost a něco malého do bříška
Za Rodičovskou iniciativu Zdenka Weissová
V úterý 24. 11. se konala v 1. třídě za účasti několika rodičů slavnost SLABIKÁŘE. Žáci svým rodičům ukázali, co se během prvních měsíců ve škole naučili a že si slabikář opravdu zaslouží. Žáci postupně navštěvovali Písmenkové hory, Zemi slabik a slov a nakonec také Větné moře. Úkoly zdárně splnili a mohl jim být předán slabikář, pamětní medaile a sladká odměna v podobě lízátka .
Přeji všem prvňáčkům, aby se jim slabikář líbil, aby měli rádi knihy a samotné čtení.
Jelikož jsme vytvořili na 10 dní spojenou skupinu ze sedmé, osmé a deváté třídy ( v tomto čase se zbývající žáci ozdravovali na pobytu ve Vernířovicích) a žáci napříč třídami se moc neznali, zorganizovali jsme výuku tak trochu jinak než obvykle. Vyučování bylo zaměřeno hlavně projektově a zacílilo se na práci ve skupině a komunitním kruhu. S částí projektů už jste se nejspíš na našich stránkách seznámili, ale jelikož nás práce v komunitním kruhu bavila, tak i trochu o ní. Komunitní kruh jsme měli každý den.V úvodu jsme se pomocí různých rozehřívacích her „ladili“ na naši spojenou skupinu. Mezi ty nejoblíbenější hry určitě patřilo „KULI-KULI“, neméně zajímavý byl gordický uzel, nebo jsme si vyzkoušeli, jak funguje čtyřtaktní motor (no, ten nám moc nešel, a kdybychom měli být autem, tak nikam nedojedeme . V druhé, delší části hodiny v komunitním kruhu, jsme se zacílili na činnosti, které posilovaly především naše vzájemné poznávání, sebepoznávání, sebereflexi, komunikaci, podporu sebevědomí a soudržnosti a posílení pozitivních vztahů naší komunity. V závěru komunitního kruhy byl prostor pro naši diskuzi, vyjádření svých názorů, řešení problémů nebo situací, které vznikly , a naslouchání ostatním. Za celou naši práci jmenujme například „Reklamu na sebe“, „Ostrovy“ nebo v závěru „Indiánská jména“.